Recenze: Star Wars Magazín 4/2015

31. 07. 2015 Přidal Vlastimil Šprta komentářů

Star Wars fanoušci komiksů si už mohou oddechnout, protože po předem avizovaném zpoždění se tento týden v novinové síti opravdu objevilo nové číslo Star Wars Magazínu. Pojďme se podívat, zda nový formát tomuto periodiku svědčí.

Ihned na úvod je nutno říci, že zpoždění způsobené vyjednáváním práv opravdu stálo za to. Dostává se tak na příběhy z aktuálních Star Wars komiksových sérií z vydavatelství Marvel, které jsou již na stejné úrovni kánonu, jako Star Wars filmy a seriály!

Hlavním motivem aktuálního čísla Star Wars Magazínu jsou první dvě části šesti dílného příběhu Skywalker útočí jsou (v originále Skywalker Strikes #1- #5) z komiksové série Star Wars (recenzi originálního vydání si můžete přečíst zde). Dostáváme se tak do období po zničení děsivé bitevní stanice Impéria Hvězdy smrti, kdy se stará známá skupinka povstalců v čele s Lukem, Hanem, Leiou a Chewbaccou snaží dál co nejvíce škodit Impériu. Tentokrát si vyhlédnou jednu z největších továren na zbraně v galaxii. Ale na měsíci Cymoon 1 je čeká nejedno nemilé překvapení.

I přestože se jedná o úvodní části delšího příběhového úseku, tak se jedna ze současných komiksových scenáristických špiček, Jason Aaron (Skalpy, atd.), nedrží nijak při zdi. Jako velký klad se dá považovat stav, kdy si Aaron dokázal vystačit s hlavními postavami, a nijak čtenáře neochudil o akční scény, epická setkání a nutnou dávku humoru. Přesně tak, jak to ve Star Wars má být. Tím, co povyšuje tyto dva sešity z průměru je kresba Johna Cassadaye (Planetary, atd.). Tento americký kreslíř ukazuje, jak má vypadat kvalitní mainstreamový komiks, který stojí nejenom na detailní kresbě postav a detailním vykreslení prostředí.

I přestože se počet stran zvýšil, tak díky omezenému rozsahu Star Wars Magazínu, který plně zabírají dva plnohodnotné komiksové sešity (včetně obálek!), se už naštěstí nedostává na výplňové krátké příběhy z komiksové série Star Wars Tales.

Podle aktuálních informací si má Star Wars Magazín zachovat současný formát, kdy každé 2 měsíce nabídne dvě plnohodnotná čísla z aktuálních Star Wars Marvel komiksových sérií. V tom následujícím, čtvrtém čísle Star Wars Magazínu, se dočkáme třetího sešitu série Star Wars (Skywalker útočí část 3) a prvního sešitu série Star Wars: Darth Vader (Star Wars: Darth Vader #1- Vader část první). Už teď je rozhodně na co se těšit!