FB

RECENZE: Star Wars Povstalci: Past na Lothalu

01. 07. 2015 Přidal Pavel Klimeš komentářů

Inkvizitor je mrtvý. Posádka lodi Stín se spojila s ostatními povstaleckými buňkami za pomoci nové spojenkyně Ahsoky Tano. Avšak i přes všechny tyto úspěchy v boji proti Impériu se blýská na horší časy, protože na planetu Lothal přichází zákeřný sithský lord Darth Vader. Úvodní dvojdíl druhé sezóny napsal Henry Gilroy a pod supervizí Davea Filoniho režírovali Bosco Ng a Brad Rau. Premiéra druhé řady nabízí jak akci a napětí, tak i prohloubení premisy původního příběhu. Přečtěte si naše hodnocení.

Po explozivním finále první řady přichází ještě epičtější dohra a zároveň začátek něčeho nového. Dvojepizoda nazvaná Past na Lothalu je tak dobrá, jak jsem si představoval, že bude. Možná ještě o něco lepší. Příjemný mix akce na planetě i ve vesmíru střídá několik velmi napínavých okamžiků, kdy se o hrdiny skutečně můžete bát. Děje se tu toho tolik, že jsou tu některé z hlavních postav (Sabine, Chopper) poněkud upozaděny, i když nijak výrazně. Přítomnost Vadera a Ahsoky je zde smysluplná a zcela přirozená věc. Je vidět, že zejména u Temného pána ze Sithu si tvůrci dali extra záležet na tom, aby vše bylo „jako od George Lucase“. Zvláště Ezra zde prochází další fází svého vývoje a to nejen po vizuální stránce, kdy má od poslední epizody na tváři pár popálenin a místo svého energetického praku nosí na zápěstí komlink. Nicméně i Kanan se dočká své „dramatické“ chvíle. Pokud se týče povstalecké sítě, kromě Ahsoky je tu ještě velitel Jun Sato, vůdce eskadry Fénix. Eskadra sestává z fregaty třídy Pelta (známe ze seriálu Klonové války) jménem Home Base a letky A-wingů. (Dle původního záměru George Lucase měly být A-wingy v provozu již dlouho před bitvou u Yavinu, viz seriál Droids z 80. let. Autoři Expandovaného universa však následně ve snaze nějak „omluvit“ nepřítomnost stíhaček v epizodách IV a V přišli s příběhem vytvoření až po Yavinu. Ustavení nového kánonu však nyní poskytlo příležitost vrátit A-wingům jejich původ, dokonce i s modrými pruhy po vzoru konceptu od Ralpha McQuarrieho.) Jinak také potěšilo i objevení se další veleznámé postavy, třebaže jen ve formě hologramu. Celkem vzato kolem a kolem došlo od první řady ke znatelnému zlepšení na všech frontách a já jsem velmi zvědav na další díly.

100 %

Hodnocení Vlastimila Šprty:

Nebudu vám nic nalhávat – Star Wars Povstalci mě baví čím dál tím víc. Byl jsem opravdu zvědavý, jak autorský tým naloží s nástupem Dartha Vadera (který se objevil na Lothalu už na konci první série) a za sebe musím říci, že se s celkovým vývojem situace poprali opravdu bravurně. Sice úvodní dva díly nepřinesly tolik „WTF“ momentů, jako samotný závěr první série, i tak patří k tomu lepšímu, co pod značkou Star Wars vůbec vzniklo. Teď jenom čekat, co dalšího druhá série přinese.

90 %

Mám k Povstalcům zvláštní vztah. Byl jsem jeden z těch, co je ještě před startem dost obhajovali mezi všudypřítomnými „hejtry“ z řad fanů, ale to, co jsem viděl, mě otrávilo pak o to silněji. Závěr první řady přinesl naději a začátek druhé řady mě zařadí asi mezi největší fanoušky. Postavy si procházejí nějakým vývojem, což je skvělé vzhledem k formátu. Pořád tu sice máme nevýraznou Sabine a relativně otravného schematického Zeba, ostatní ale začínají fungovat více než dobře. Ze všeho nejvíc se mi ale líbí, jak silná auta strachu se šíří okolo záporných postav z filmu. Vader je opravdu nepřekonatelná hrozba a každý, kdo není jeho syn nebo bývalý učitel se ho oprávněně musí bát! Obecně mi přijde, že Dave Filoni má pomalé rozjezdy, ale jak má prostor se rozjet, pak už to stojí za to. Čekání na Epizodu VII nakonec možná bude v doprovodu Povstalců příjemné.

90 %

Past na Lothalu mě nadchl - jednoznačně a nekompromisně. Pravá Star Wars atmosféra byla neskutečná a to si autoři nemuseli pomáhat tunami citací a odkazů, tahle epizoda byly ryzí Hvězdné války, tak jak je mám rád. Od velmi koukatelných vesmírných bojů až po těch pár vteřin s Landem, které byly prostě k nezaplacení. Povstalci jsou seriál pro děti, Shakespeara nečekám, ale přiznávám, příběh mě zaujal, držel v napětí a párkrát jsem se i zasmál. Kromě akce musím pochválit i postavy a jejich chování, ať už je to Hera a Kanan ve sporu o tom, co dál, nebo Kanan a Ezra, jako mistr a učedník. Každé slovo jsem hltal. Kategorií samou o sobě byl Darth Vader. Druhá série Povstalců začala doslova velkolepě a i kdyby následující díly „plyn ubraly,“ my víme, že „to tam je.“

100 %