RECENZE: Star Wars Povstalci S02E03: Ztracení velitelé

20. 10. 2015 Přidal CSWU komentářů

Ahsoka Tano posílá posádku lodě Stín na Seelos, aby našli starého přítele – jehož velící a strategické schopnosti by mohly pomoci vratkému povstání. Bude však tento legendární velitel ochotný zapojit se do boje? První regulérní epizodu druhé sezóny (v originále The  napsal Matt Michnovetz (jeden z hlavních scenáristů seriálu Klonové války) a režírovali Dave Filoni a Sergio Paez. Epizoda je první částí příběhového úseku, v němž se poprvé objevují klonovaní vojáci v čele s kapitánem Rexem.

Hodnocení Pavla Klimeše

Přiznám se, že jsem se na regulérní epizody druhé sezóny seriálu Povstalci velice těšil. Po pilotním filmu Past na Lothalu, který laťku nastavil vystoupením Dartha Vadera hodně vysoko, je jasné, že musel přijít menší propad a zvolnění tempa. Už konec úvodního filmu tak nějak potvrdil, že nejznámějšího sithského lorda v každém druhém dílu rozhodně vídat nebudeme (a je to tak správně!). Podobně to bude i s Ahsokou Tano, která sice bude na rozdíl od Vadera pravidelnější protagonistkou, ale určitě se nepřidává natrvalo k posádce lodi Stín. Pokud se tedy týče děje epizody Ztracení velitelé, je to opět na našich lothalských rebelech. Ve spojitosti s Ahsokou se mi líbila její věta o otázkách, které vyžadují odpovědi, kterou mi připomněla Gandalfa, mimo jiné i tím, že bych raději sledoval její misi, než eskapádu posádky Stínu. Příliš mi také ze začátku nebylo jasné, proč dělají takové tajnosti s tím, že jedou právě za kapitánem Rexem. Představil nám ho jednak trailer, druhak na téma osud klonů po klonových válkách vzniklo už několik „featuret“. Pak mi došlo, že to má jeden velký důvod a tím je Kanan. Linka vysvětlující jeho antipatii ke klonům je mimořádně povedená a líčení rozkazu 66 přineslo několik zajímavých paralel s komiksovou sérií Kanan: The Last Padawan. Vysvětlující pasáže o klonech zase přímo odkazují na šestou řadu seriálu Klonové války, kde byly inhibiční čipy poprvé odhaleny. Je zde zmiňována i jedna událost z Klonových válek týkající se Ahsoky, která však nikdy nespatřila světlo světa a zůstala pouze ve fázi náčrtů (možná hrubé animace). Že by předzvěst dalších dílů projektu The Clone Wars Legacy? Uvidíme. Z klonů mi asi nejvíce vadil Gregor, bývalý člen klonovaného komanda s amnézií, který byl donedávna pokládán za mrtvého. Ano, amnézie a následný únik jisté smrti dokáží s člověkem zamávat, ale Gregor je tu degradován na humornou postavičku typu Jar Jara. Rex je asi oblíbencem všech a Wolffe pokračuje v prohlubování své mrzoutské charakteristiky. Pustá planeta Seelos mi pak asi nejvíce připomněla Abafar z Klonových válek (tam jsme také potkali Gregora). Nestvůra Joopa mi pak trochu připomněla rishiského úhoře (taktéž z Klonových válek). Suma sumárum, tato epizoda je jednoznačně vysvětlovací a zvolňující díl, který i přes méně třeskuté akce má rozhodně co nabídnout a já se těším na pokračování.
70 %

Hodnocení Jiřího Budinského

Od posledního dvojdílu první řady jsem vzal Rebels na milost a nelituju toho. Návrat klonů a kapitána Rexe je perfektní a už od trailerů jsem se nemohl dočkat. Celkové větší propojení TCW a Rebels je skvělá věc. Samotný díl by, pravda, fungoval asi lépe, kdybych hned po něm mohl vidět díl následující, protože to, co vidíme, je opravdu pouhá expozice. Chápu, že seriál potřebuje ono hraní si na slepičku, tedy takové to „my vám, když vy nám", jen proto, aby tam byl nějaký ten příběhový oblouk, ale musím říct, že zrovna lov večeře mi přišel až příliš infantilní. Celkově vzato jsem ale spokojen. Zpracování ušlo od první série velký kus cesty dopředu, každý záběr na povstaleckou flotilu ve mě vyvolává nadšení a AT-TE klonů naprosto zbožňuju. Trochu doufám, že bude k dispozici coby LEGO stavebnice. Jakkoli tenhle samotný díl nebyl zas tak úžasný, jako příslib do budoucna funguje skvěle.
70%

Hodnocení Libora Dorňáka

Ztracení velitelé je epizoda, která mě nijak nenadchla, ale rozhodně jsem se ani nenudil. Několik pěkných pohledů na vesmírné lodě, setkání s klony... Nejvíce mě nadchla scéna, kde Kanan mluví o rozkazu 66, bylo úžasné toto vzpomínání slyšet. Pro mě to byl jeden z těch okamžiků, kdy si lze připomenout, že Star Wars nejsou jen taškařice, ale že za vším najdeme hlubší příběh a nejedno osobní drama. Další postavou, kterou bych v tomto díle pochválil, je Ahsoka. Zajímalo by mě, jestli si v budoucnu promluví s Kananem o jejich minulosti, či ne. Ačkoli by měli být podobného věku, na někdejší Štěkně jsou roky a zkušenosti vidět, role velitelky ji sluší. Tradičně mě štval Zeb.
Propojení Rebels a The Clone Wars je chvalitebné a náznak, že seriál se více rozběhne po širé galaxii, mě náramně těší. Více a více se těším, že opustíme fádní Lothal a ve společnosti řady zajímavých postav budeme sledovat, jak rebelie nabírá dech. Epizoda, kde se vlastně dohromady nic neděje, nám vlastně přináší mnoho příslibů.
70%