FB

RECENZE: Star Wars Povstalci S02E05: Vždy dva jsou

10. 11. 2015 Přidal CSWU komentářů

Na základě informací od Rexe vyrazí Ezra, Sabine, Zeb a Chopper na opuštěnou republikovou zdravotní stanici v naději, že najdou tolik potřebný zdravotnický materiál. Když se však nečekaně střetnou s novými nepřáteli, starost o zásoby vystřídá boj o přežití.

Samostatnou epizodu navazující na předchozí dvojdílný příběhový úsek natočil Brad Rau (stojí i za pilotním dílem druhé série) a autorem scénáře je Kevin Hopps.

V druhé sezóně seriálu Star Wars Povstalci konečně došlo na lámání chleba. Že nám pilotní díl ukázal, jak moc se nálada a záběr seriálu změnily, už víme. Jenomže řetěz je tak pevný jako jeho nejslabší článek a proto laťku určují většinou samostatné regulérní epizody (stejně jako tomu bylo u Klonových válek). Již název epizody odkazující na známé moudro o Sithech napovídá, že tato epizoda nebude jen tak nějakou vycpávkou. A to i přesto, že autorem scénáře je Kevin Hopps, který je podepsán pod těmi obecně nejzbytečnějšími a nejinfantilnějšími epizodami první sezóny. Na misi na získání zdravotnického materiálu vyrážejí mladší členové posádky lodi Stín (bez Kanana i Hery) a je zde tedy, pravda, několik dětinských momentů nezbedného pošťuchování v trojici Ezra-Zeb-Chopper, ale to vše ustupuje výtečné tísnivé atmosféře číhajícího nebezpečí. Tím je dvojice nových inkvizitorů. Prvního z nich, Pátého bratra, jsme už mohli vidět na konci minulé epizody, ale teprve teď začínáme tušit, co je zač. Nově příchozí je Sedmá sestra, inkvizitorka z druhu Mirialanů. Již na pohled je není tak mocná jako Pátý bratr, ale dohání to svou vychytralostí a protřelostí. V epizodě se blýskne netradičně i Zeb, který výjimečně není pouze zdroj gagů, jako v mnoha předchozích epizodách, které podle mě této postavě jen ubližují. Líbily se mi i detaily jako hraní dejariku, samotné prostředí zdravotnické vesmírné stanice, které jsme vídali v Klonových válkách i zmínka o „veliteli Meiloorunovi“, který, ač odkazuje na ne moc oblíbenou epizodu, přináší větší pocit provázanosti celého seriálu. Tak jako předchozí epizody je i tato epizoda věnována představování nových hráčů a přípravy pomyslného hřiště na to, co nás tuto sezónu ještě čeká.

80 %

Ačkoliv jsem měl vždy raději kladné postavy, na nové inkvizitory jsem se moc těšil. A nebyl jsem zklamaný. Zprvu jsem čekal další „obyčejný“ díl, který bude mít za úkol jenom představit nové postavy, ale celkově nenabídne nic hlubšího. Následné zjištění, že budou povstalci hledat zdravotnické zásoby na opuštěné republikové stanici, mě v očekávání jen utvrdilo. Ale pak to přišlo a já svůj názor rychle přehodnotil. Prázdné, potemnělé chodby, místy částečně blokované troskami. Malí a otravní droidi, kteří se schovávají ve stínech a vyčkávají na správný moment útoku. Celé mi to (alespoň ze začátku) hodně připomínalo videohru Republic Commando, konkrétně první misi na křižníku Prosecutor. A právě taková hutná a temná atmosféra skvěle provázela představení inkvizitorů. Zatímco Pátý bratr se jeví jako inkvizitor, který se spoléhá na svou fyzickou sílu a soustředí se na přímé plnění úkolu, Sedmá sestra má mnohem pestřejší charakter, který mi k inkvizitorům pasuje mnohem více. Využívá soucitu svých nepřátel, snaží se je psychicky nahlodat a vše plánuje dopředu. Hodně se mi také líbí, jak využívá své probe droidy, byť občas vypadají komicky. Hlavně, jak se jí snažil „prásknout“ povstalecký Fantom skrytý na stropě hangáru. Celkově bych epizodu hodnotil velmi kladně. I přes slabší a klamavý úvod mě epizoda bavila a rozhodně nezklamala.

90 %