RECENZE: Star Wars Povstalci S02E07: Křídla mistrovství

22. 11. 2015 Přidal CSWU komentářů

Povstalci zoufale potřebují lodě s těžkými zbraněmi, a proto se Hera vydává za geniálním konstruktérem, který vyprojektoval nový prototyp stíhačky se značnou palebnou silou.
Toto epizodu dle scénáře Steva Melchinga natočil hlavní režisér Dave Filoni za asistence Sergia Paeze.

Po minulém zaškobrtnutí tu máme opět epizodu, které k dokonalosti chybí jen nepatrný kousíček. Tentokrát jde z hlediska kontinuity a kánonu (mého oblíbeného) o jeden velký retcon toho, co známe o stíhačkách B-wing z Legends. Ano, a podobně (ale bez komentáře) už nám v pilotní epizodě druhé sezóny znovu „představili“ stíhačku A-wing, která byla rovněž původně vynalezena až po bitvě u Yavinu. Ale zpět k epizodě samotné. Je rozhodně pěkné zase po čase vidět jak lothalští rebelové pomáhají někomu v nouzi. Ústřední protagonistkou dílu je Hera Syndulla, která doposud příliš samostatného prostoru nedostala. Kromě náznaků o její minulosti se zde dočkáme především zobrazení její vášně pro létání. Scény jejího letu s B-wingem jsou svou atmosférou perfektní a přispívá tomu i hudební doprovod od Kevina Kinera. Co mi trochu nesedlo, byl moncalamarianský konstruktér Quarrie, možná pro svou až příliš zjevnou snahu pomrkávat na fanoušky už svým jménem odvozeného od legendárního kreslíře Ralpha McQuarrieho. Pokud se týče širšího významu této epizody, pak zde máme nový příběh, kterak povstalci získali do svého arzenálu B-wing, přičemž jsou zachovány četné prvky ze Star Wars RPG, jako je projekt Shantipole nebo účast Mon Calamariana na vývoji B-wingů. Za mě je tohle pak velmi elegantní způsob, jak tyto mnohdy velice nezáživné příběhy přeměnit na něco hodnotného, byť s několika faktografickými zjednodušeními. Pokud jde o vysvětlení, proč tedy A-wingy a B-wingy nebyly v bitvě u Yavinu, pak jednoduše proto, že na yavinském ústředí (tedy u skupiny admirála Dodonny) tehdy žádné tyto stíhačky jednoduše nebyly přítomny a byly rozptýleny po galaxii s operačními svazy povstalecké flotily. Není to epizoda, ze které bych se posadil na zadek, ale velmi jsem si ji užil doufám, že v trendu takových epizod budou tvůrci pokračovat i nadále!

80 %

Tak tuto epizodu jsem si ohromně užil. Už jen ta spousta bojování ve vesmíru by mi bohatě stačila. Ale bavila mě i střední část. Kombinace jednoduchým způsobem radostných scén a skvělého hudebního pozadí na mě zabrala. Dočkáme se i doplnění kánonu. Vlastně to jediné, co mě trošku zarazilo, byla role agenta Kalluse. Je to výborná, skvěle namluvená postava, ale začíná z něj být muž až příliš mnoha talentů a profesí. Upřímně přiznám, že 100 % nedávám jen proto, že přece jen se ještě můžeme dočkat ještě lepšího dílu, ale laťka je velmi, velmi vysoko.

90 %

Vždy mě fascinovala palebná síla B-wingů kombinovaná s rychlostí, ale hlavně tělo rotující kolem kokpitu. Hrozně mě tak mrzelo, že na ně v Epizodě VI bylo jen několik záběrů a od té doby je toužím vidět v akci. A právě proto jsem si tento díl neuvěřitelně užil. Už první pokus povstalců o prolomení Imperiální blokády a jejich ústup mě nadchl. Při prvním pohledu na oranžovo bílý stíhač jsem se nemohl dočkat, až ho uvidím ve vzduchu a v momentě, kdy Hera z kokpitu ukázala zvednutý palec a chystala se na start, se mi zatajil dech. Vrátil se mi až ve chvíli, kdy B-wing prudce vyletěl směrem k nebi a já s úžasem sledoval, jak kličkuje mezi skálami. Pro mě to byl splněný sen. Konečné nasazení proti blokádě a zničení křižníku bylo prostě úžasné. Co se mi na epizodě taky líbilo, bylo zaměření na Heru. Konečně jsme se dozvěděli něco bližšího z její minulosti a hlavně její vztah k létání. Tato scéna na mě společně s hudbou působila hodně příjemně a byla skvělým doplňkem. Celkově jsem z epizody hodně nadšený a ještě dlouho z ní budu mimo. Hodnocení je pro mě tentokrát velmi snadné.

100 %