RECENZE: Star Wars Povstalci S02E09: Gravitační past

29. 11. 2015 Přidal CSWU komentářů

Když Impérium pomocí své nové zbraně zajme Ezru a velitele Sata, musejí Rex a Kanan zapomenout na své neshody a pokusit se zachránit své přátele.

Epizodu s českým názvem Gravitační past (v originále ovšem Stealth Strike) natočil Brad Rau na základě scénáře Matta Michnovetze.

Povstalci si zase přičítají další silnou epizodu k dobru. Pokud minulá epizoda byla víceméně nicneříkající a postradatelná, tato je úplně jiná káva. Jde v ní o napjatý vztah mezi Kananem a Rexem. Obě tyto postavy jsou našimi oblíbenci, ale zcela chápeme to, že se ze zásady nemohou mít rády. Zároveň to poskytuje další příležitost k Rexovu házení špíny na stormtroopery. Nevím, ale toto mi na této epizodě vadilo asi nejvíce. Ano, je dobré zdůrazňovat rozdíl mezi klonovanými vojáky a v mnohých aspektech horšími stormtroopery, ale vše by mělo mít jisté meze. Slyšet několikrát, že brnění proti absolutně ničemu nechrání a z helmy není vůbec nic vidět, může sice být připisováno pouze Rexovi, ale pak se z toho může stát nový fakt. Vždy jsem u scény z Nové naděje, kdy si Luke a Han obléknou brnění stormtrooperů věřil, že jde pouze o neznalost toho, jak se optika v helmě používá a na Endoru, že se jedná kombinaci více útoků a brnění před bodnými a sečnými zbraněmi normálně ochrání. Na každý pád je jasné, že tato epizoda zavilým příznivcům Impéria radost neudělá. Jinak je tato epizoda plná odkazů právě na Novou naději a pochopitelně i akce a je to velmi zábavné. Pokud se týče velkého odkazu na bývalé expandované universum (vy víte, o čem mluvím), jde o velmi vítané a příjemné překvapení, byť se samozřejmě jedná o nějaký silnější prototyp. Svého vývoje se také dočká Ezra a je hezké vidět, že je už méně sígrem z lothalských ulic a více Jediem. Ohledně jeho představování jakožto „Jabba Hutt“ už doufám, že jsme viděli naposledy (zvláště, když je zde zřejmě chyba v souvislosti s tím, že Ezrovu identitu imperiální znají a pak zase ne). V celkovém zhodnocení jde o velmi zdařilou epizodu, které dle mého mínění poněkud přehání míru parodie, ale jinak jde o vynikající práci.

80 %

Epizoda se spoustou klišé a okamžiků, kdy je na místě pochybnost nad logikou. Rovněž je na každém divákovi/divačce, zda jej/ji potěší, že až zarážející množství scén se „inspiruje“ ve filmových epizodách. Jakékoli námitky však smete spousta akce a navíc - na tento díl se krásně dívá. A k dobru se dá počítat opravdu řada dalšího - technomily jistě potěší křižník (a schválně si vzpomeňte, co s nimi v Legendách dělal Thrawn). Potěšil mě přetrvávající chladný vztah mezi Kananem a Rexem a že si ještě nepadli do náruče, považuji za plus. Navíc stačilo jen pár vět k načrtnutí zásadnějšího ideového střetu - jinak klony vidí bývalý padawan a jinak dcera twi'leckého bojovníka se separatisty. Bod k dobru. Toto vše by vystačilo na suverénních 90 %, ale pak jsem ohromeně zíral na… explozivní finále. Věřím, že Povstalci nabídnou ještě lepší epizody, ale já se královsky bavil a tomu odpovídá i můj verdikt.

P. S.: Admirál Brom Titus možná zaujme svojí britskou angličtinou. Je až úsměvné (či podezřelé, volte podle svých preferencí), kolik Britů mluví za Impérium.

100 %