FB

RECENZE: Star Wars Povstalci S02E10: Budoucnost Síly

20. 01. 2016 Přidal CSWU komentářů

Poté, co imperiální inkvizitoři začnou unášet jisté vybrané děti, rozhodne se Ahsoka Tano a posádka Stínu, že záležitost vyšetří. To, na co přijdou je zneklidňující a vede k vyhrocenému boji o osud dětí.

Epizodu s názvem Budoucnost Síly (v originále The Future of the Force) napsal Bill Wolkoff a na režijní stoličce seděl Saul Ruiz.

Epizody seriálu Star Wars Povstalci nemají pokaždé stejnou kvalitu a možná je to tak správně, alespoň dokážeme odlišit a vyselektovat ty opravdu zdařilé od těch průměrnějších. Kupříkladu tento díl je od začátku do konce sázka na to, co fungovalo v předešlém seriálu Klonové války. Nejedná se však o nějaké vykrádání, protože Ahsoka si na události v dotyčné epizodě (jde o epizodu Children of the Force ze začátku druhé sezóny Klonových válek) výslovně vzpomíná a tento úkol, totiž objevit děti citlivé k Síle je vlastně takovým skrytým leitmotivem celého seriálu Povstalci. Proč skrytým? Inu, pilotní film měl ve své speciální prodloužené verzi úplně nový začátek, kdy Darth Vader hovoří s Inkvizitorem a přikazuje mu právě toto (tehdy jsme však ještě nevěděli, že v seriálu bude inkvizitorů více a že náš pau'anský inkvizitor je jejich vůdce). A epizoda je vzhledem k tomu, kdo únosy provádí, také postavena trochu jinak. Místo nájemného lovce Cada Banea tu figuruje dvojice inkvizitorů – Pátý bratr a Sedmá sestra – a oba se tudíž dočkají nevelkého, ale přesto významného rozšíření v rámci svých charakterů. To, kvůli čemu epizoda stojí za to, což je scéna Ahsočina souboje s inkvizitory, je pak skutečným vrcholem epizody, nicméně naprosto každému musí být jasné, že zde Ahsoka nemůže zemřít. Scény s péčí o malé děti mi nevadily, ale dovedu si představit, že někomu nemusí úplně vyhovovat. V celkovém zhodnocení patří tato epizoda k tomu lepšímu a jde o solidní zábavu a další velké propojení se seriálem Klonové války, za což má u mě další body k dobru.

80 %

Budoucnost Síly je epizoda, kterou jsem si užil od začátku až do úplného konce. Už když Ahsoka přicházela ke Stínu a začala hrát známá hudba z Klonových válek, doufal jsem, že konečně uvidíme i něco z jejího úkolu. A i když toho nebylo moc, v kombinaci se zbytkem epizody mě to nadchlo. Nemluvě o tom, že stříbrné meče u ní vypadají hodně dobře a takový souboj s nimi v noční ulici je pastva pro oči. Ačkoliv epizoda svým obsahem hodně připomínala díl z Klonových válek, kdy Cad Bane unášel na Sílu citlivé děti (což ostatně zmínila i sama Ahsoka), díky detailům byla nakonec úplně jiná. Právě tyto detaily a drobnosti se mi líbily nejvíce. Ať už Chopper hlídající malou Aloru, Zebův monolog o „ctěném vojákovi, obávaném povstalci a lovci dětí" nebo malý Ithorian natahující ručku k Ezrově čepeli. Epizodu to tak hezky oživilo a často i dokreslilo roztomilost malé Alory a Ithoriana. Celkově jsem s hodnocením váhal, ale právě díky skvělé atmosféře a podrobnostem, jsem se rozhodl pro plný počet.

100 %

Budoucnost Síly je epizoda příjemně akční, pořád se něco děje, na scéně jsou inkvizitoři, Ahsoka a hodně se mává meči. To je ta pozitivní stránka věci. Cituplná péče o mimina je tou stránkou druhou. Osobně k mínusům řadím i planetu - za zajímavým exteriérem nenápadité a šedivé interiéry.

80 %