RECENZE: Star Wars Povstalci S02E11: Odkaz

20. 01. 2016 Přidal CSWU komentářů

Podivná vize v Síle přesvědčí Ezru o tom, že jeho rodiče mohou být dosud naživu. Zatímco se vydává pro odpovědi na Lothal, Impérium vpadne na Garel, aby zde rozdrtilo povstalce.

Poslední epizodu před vánoční pauzou s názvem Odkaz (v originále Legacy) dle scénáře Henryho Gilroye režíroval Mel Zwyer.

Epizoda s názvem Odkaz je taková, inu „uzavírací". Končí tu především dvě důležité dějové prvky. Prvním je pobyt povstalců na Garelu, kde vydrželi od pilotního dílu druhé sezóny. Ten je zakončen ve stylu evakuace z Hothu v Epizodě V a má výbornou atmosféru. Druhá linie, která je zde ukončena (nebo přinejmenším na delší dobu uzavřena – dle tvrzení tvůrců seriálu v dokumentu Rebels Recon), není nic jiného než dlouhá záležitost s Ezrovými rodiči. Navzdory některým negativním recenzím v tomto seriálu nejsou Ephraim a Mira Bridgerovi tím „McGuffinem" po němž by hlavní hrdina usilovně pátral. Už v první sezóně jsme se dozvěděli, že Ezra je na ulici od svých sedmi let a naučil se neupínat se k myšlence, že ho rodiče přijdou zachránit. Prostě s nimi v životě nepočítal. Jinak by pravděpodobně nepřežil. Po setkání s Rodianem Tseebem, který věděl, co se s jeho rodiči stalo, však Ezra ze strachu, co by se mohl dozvědět, raději nechtěl vědět nic. Šlo tedy o nějakou otevřenou linii, ale není to žádná klíčová věc. To je částečně i záměr tvůrců, kteří nechtěli, aby Ezra řešil podobné problémy jako mladý Luke Skywalker. V globálu jde pak o velmi pěkně zpracovanou epizodu s velkým emocionálním dopadem, ten však je podtržen až zhlédnutím vysvětlení v Rebels Recon, což, a to přiznávám, není úplně dobrá vizitka, která sráží několik bodů z mého hodnocení. Rozhodně pak jde o pěkné našlápnutí k novým epizodám a zápletkám.

80 %

Další epizoda zaměřená na Ezru a já očekával další citelný propad. Musím však uznat, že nakonec to nebylo vůbec špatné a celý díl se nesl v takové tajemné atmosféře. Ezrovy vize byly pěkně zpracovány a kupříkladu ona bílá lothalská kočka byla velmi zajímavým prostředníkem mezi Ezrou a Ryderem Azadim. Přesto si ale nemůžu pomoct. Ezrovo pátrání po rodičích (byť občas zajímavě zpracované, jako v této epizodě) mi připadá možná až moc natažené. Co se mi ale hodně líbilo, byl imperiální útok na Garel. Už pozemní útok byl skvělý. Obklíčení povstalců a souboj s inkvizitory, na který k mému zklamání nakonec nedošlo. Následný útěk povstalecké flotily byla pro mě nejlepší část epizody. Pohled na imperiální destruktory snažící se zasáhnout prchající lodě byl prostě úžasný a celé to bylo moc pěkně zpracováno.

80 %