RECENZE: Star Wars Povstalci S02E12: Princezna na Lothalu

01. 05. 2016 Přidal CSWU komentářů

Zatímco se Ezra sbírá ze zprávy o svých rodičích, povstalci ve spojení se senátorem Bailem Organou připravují plán na předání tří velmi potřebných křižníků. Tuto misi vede agentka osobně vybraná senátorem – jeho dcera, Leia.

První epizodu po vánoční pauze s názvem Princezna na Lothalu (v originále A Princess on Lothal) dle scénáře Stevena Melchinga režíroval Bosco Ng.

Princezna na Lothalu je zajímavá epizoda. Z komentářů tvůrců víme, že se nám od začátku seriálu opět otočil list kalendáře a nacházíme se tak nyní ve třetím roce před bitvou u Yavinu. Všechny postavy jsou tak o dva roky starší, než když jsme se s nimi setkali poprvé. Přesto však tento díl seriálu přímo navazuje na ten minulý. Na jednu stranu je tedy hezké, že seriál (na rozdíl od Klonových válek) budí zdání jednoho dlouhého a téměř nepřerušovaného příběhu. Na druhou stranu je velmi těžké si představit dlouhé mezery, které jsou nutné, aby mohlo dojít k tomu nyní již dvouletému časovému posunu. Je ale jasné, že běžný divák tyto časové aspekty nevnímá (a možná mnohdy dělá dobře). Co tento díl dělá zajímavým primárně, je účinkování mladé princezny Leiy. V novém kánonu jsme mladou Leiu doposud viděli pouze ve vzpomínkových scénách komiksu Princess Leia (ale ani v Legends nebylo příliš mnoho příběhů, kde by figurovala). Zde Leiu vidíme jako ústřední nástroj skryté podpory, kterou Alderaan poskytuje povstání. Nejdříve jsem se obával, že Leiina úloha v příběhu bude jenom jako „placeholder“ pro libovolného povstaleckého agenta, ale pak jsem si uvědomil genialitu tohoto řešení. Leia je zde oficiální zástupkyní Imperiálního senátu a jako taková se může ohánět svou autoritou, když přijdou problémy. Navíc, jak víme z Nové naděje, je známá tím, že podniká různé „mise dobré vůle“ – její cestování po galaxii tedy není nic neobvyklého. Na první pohled mi přišla svým hlasem i vzhledem ještě starší než na šestnáct let, ale soudím, že to asi má v genech – vzpomeňme, jak vyspěle vypadala Padmé ve svých čtrnácti. Její outfit je pak připomínkou raného návrhu od Ralpha McQuarrieho. Velmi mě těší to, že seriál velmi čerpá z Legends a díky tomu tu máme korvety typu Hammerhead, které svým designem čerpají ze starých křižníků třídy Hammerhead z her Knights of the Old Republic. Mohlo by se to jevit jako pouhé vykrádání, ale v oficiálních materiálech je ta in-universe inspirace několik set let starými stroji zohledněna, což je naprosto skvělé.  Obecně jde pak o velmi příjemný a vyvážený díl po stránce akce, klidnějších momentů i humoru.

80 %

Princezna Leia, která má v seriálu premiéru, přivezla povstalcům posily v podobě korvet typu Hammerhead (jejichž design je silně inspirován většími loděmi z videoher Knights of the Old Republic). A právě Leia je na celé epizodě to nejzajímavější. Je hezké ji vidět ještě před Yavinem, kdy nebyla plnohodnotnou vůdkyní Aliance, ale musí povstalce stále podporovat tajně a takovým způsobem, aby nakonec vypadala jako oběť. A přestože je ještě mladá a jde poznat, že ještě nemá tolik zkušeností, už se projevuje její typický zápal pro věc, ale i lehká panovačnost. Zkrátka vlastnosti, jaké u ní známe z filmů. A to je jenom dobře. Co se zbytku epizody týče, tak snad ani není co vytknout. Děj byl poutavý a způsob, jakým se skupinka povstalců nakonec ke křižníkům dostala zajímavý a zamotaný. Docela se mi také líbil humor v pozadí. Ačkoliv byl jednoduššího charakteru, nemůžu popřít, že jsem se nad ním nepousmál. Ať už jde o průpovídky stormtrooperů o zajatcích, Zeba snažícího se, aby to „vypadalo dobře“, když udeřil Ezru a Kanana, nebo poručíka Lysta, který nakonec dostal ještě od Leii seřváno, že kromě jejích lodí ztratil i tu svoji. Celkově se mi epizoda líbila, přestože jí k dokonalosti ještě něco chybělo.

90 %