RECENZE: Star Wars Povstalci S02E14: Legendy Lasatů

15. 05. 2016 Přidal CSWU komentářů

Díky informacím od vesmírného piráta Honda zachrání posádka Stínu ze spárů Impéria dva Lasaty. Tito dva přeživší věří, že je Zeb klíčem k proroctví, které Lasaty dovede do nového domova. Avšak Zeb, rozpolcený a zahanbený svým selháním při obraně Lasanu, tomu moc nevěří.

Čtrnáctou epizodu s názvem Legendy Lasatů (v originále Legends of the Lasat) dle scénáře Matta Michnovetze režíroval Saul Ruiz. Přečtěte si naši recenzi.

Legendy Lasatů je epizoda, která je jedním z nemnohých příběhů, které zdůrazňují spiritualitu světa Star Wars. Kromě toho jde o díl, který nám říká něco více o původu Zeba. Poslední epizodou, která řešila něco ze Zebovy minulosti, byli Droidi v nesnázích, tj. první regulérní epizoda seriálu Povstalci. To je už hezky dlouho a nějaký vhled do minulosti a motivace tohoto ne úplně nejoblíbenějšího člena posádky lodi Stín byl velmi žádoucí. Kromě toho tu máme i Honda Ohnaku, jehož úloha je v seriálu Povstalci konečně trochu opodstatněná. Putování dle lasatského proroctví skýtá přímo audiovizuální orgie, kdy jak monumentální záběry hvězdokupy labyrintu, tak i doprovodná hudba připomínající díla Philipa Glasse jsou přímo dech beroucí a patří k těm největším kladům. Nejedná se o sice o kdovíjak důležitou epizodu, pokud jde o hlavní příběhovou linii seriálu a občas je epizoda velice bizarní, ale i tak se jedná o pěkné rozšíření.

70 %

Ačkoliv jsem to zprvu nečekal, Lasati a jejich mytologie zde byli zapasováni perfektně a celá epizoda fungovala víc než dobře. A po delší době nám Zeb konečně ukázal také svou „vážnější“ část charakteru. Bylo fajn se taky dozvědět něco z jeho minulosti a nepovažovat ho pouze za zdroj gagů a vtípků. O ty se opět skvěle postaral Hondo Ohnaka. Tento pirát je prostě geniální a já opět netrpělivě očekával, kdy zase zaperlí. Velkou pochvalu si ale epizoda zaslouží za grafické zpracování a nezvyklý hudební doprovod. Scéna, kdy Stín přilétal k bývalé hvězdokupě za zvuku houslí, byla nádherná. Velkým zklamáním pak pro mě ale bylo to, že jsme se nepodívali na povrch Lira Sanu. Bylo by docela zajímavé vidět civilizaci Lasatů, jejich města, ale i povrch planety jako takový.

70 %