RECENZE: Star Wars Povstalci S02E16: Návrat domů

29. 05. 2016 Přidal CSWU komentářů

Posádka Stínu spojuje síly s Chamem Syndullou, Heřiným otcem a legendou klonových válek. Ale nebude jeho žízeň po pomstě – a pochroumaný vztah s jeho dcerou – stát povstalce vítězství?

Šestnáctou epizodu s názvem Návrat domů (v originále Homecoming) dle scénáře Stevena Melchinga režíroval Bosco Ng. Přečtěte si naši recenzi.

Epizoda s názvem Návrat domů je další v řadě epizod odhalujících původ hlavních postav seriálu. A konečně (na toto slovo bych dal velký důraz) se dostalo i na Heru. O Heře jsme se zatím dozvěděli, že je dcerou twi’leckého bojovníka za svobodu, Chama Syndully. Samotného Chama Syndullu známe ze dvou epizod seriálu Klonové války a v nedávné době se objevil v kanonickém románu Lords of the Sith. Vztah otce s jeho odcizenou dcerou je určitě hlavním bodem zájmu v této epizodě. Cham je prototypem povstalce, který není dobrák a tato tvorba jemných nuancí v podobě rozdílných důvodů působení v povstání a zdůraznění, že věci nejsou jen černobílé, je jednou z věcí, co je na této epizodě tak dokonalé. Také akční scény se povedly a získání transportního křižníku (mimochodem, jde o třídu Quasar Fire, která se objevila již v Legends) je velmi zábavnou sekvencí. Čeho je jako šafránu, je vkusný humor, snad až na úvodní seznamovací scénu jde o kousky, které dělají z imperiálních vojáků hlupáky. Velmi mě potěšilo Chamovo vyprávění o klonových válkách a hlavně pak objevení Numy (ta malá twi’lecká holka, kterou zachránili při bitvě o Ryloth dva klonovaní vojáci) a osvětlení Heřina chybějícího twi’leckého (francouzského) přízvuku. Konec byl možná zase trochu uspěchaný, ale celkově lze říci, že jde po dvou o něco slabších epizodách zase o Povstalce v nejlepší formě.

80 %

Díl, který jsem si užil od začátku až do konce. Návrat rylothských bojovníků za svobodu byl v seriálu příjemným zpestřením a epizoda byla plná nejrůznějších odkazů a „nových“ technologií. Konečně se objevily imperiální bombardéry a dočkali jsme se také navrácení křižníku/přepravníku stíhaček třídy Quasar Fire do kánonu. Co se samotných Twi’leků týče, tak bylo zajímavé vidět vztah Hery se svým otcem a skvělé opět se dozvědět něco z její minulosti. Rozhodně mě zaujalo vzpomínání na to, jak našla Choppera a doufám, že tvůrci tento příběh nezahodí, ale někdy nám ho přiblíží. Z celé trojice rylothské buňky povstání to však byla Numa, kdo mě nejvíce zaujal. Právě ona byla největším zdrojem odkazů a vzpomínek na seriál Klonové války. Vlastně už jenom to, že se objevila, ve mně vyvolalo vzpomínky na klonové vojáky Waxera a Boila a to, jak malou Numu zachránili při bitvě o Ryloth. Ale i přispěly tomu i drobnosti, jako nápis Boil na její levé paži, či symbol na rameni totožný se symbolem na helmě zmíněného klona. Všechno to jsou jenom takové drobnosti, ale právě to se mi na celé epizodě líbilo nejvíce a zaujalo mě to víc než příběh samotný, který byl tentokrát velmi dobrý a s několika poměrně nečekanými zvraty. K dokonalosti tak epizodě chybělo jen málo.

90 %