RECENZE: Star Wars Povstalci S02E17: Válečnická čest

05. 06. 2016 Přidal CSWU komentářů

Zeb a agent Kallus po neúspěšném imperiálním zátahu na povstalce uvíznou na ledovém měsíci. Těžce zraněný Kallus a Zeb musejí proti své vůli spolupracovat, aby v drsných podmínkách přežili.

Sedmnáctou epizodu s názvem Válečnická čest (v originále The Honorable Ones) dle scénáře Kevina Hoppse režíroval Brad Rau. Přečtěte si naši recenzi.

Tato epizoda je čistě ve znamení two-man show, totiž Zeba a Kalluse. Ačkoli první střípky Zebovy společné historie s Kallusem jsme mohli vidět už ve vůbec první regulérní epizodě seriálu, Droidi v nesnázích, na rozvedení tohoto vztahu jsme čekali až doposud. A stálo to za to. Konkrétně pro Kalluse, který se časem stal téměř takovým otloukánkem všem pro smích, je toto obrovská kapitola. Tato epizoda nejenže mu navrací ztracenou důstojnost, ale dokonce se dozvíme několik důležitých věcí z jeho minulosti a také něco o jeho motivaci (byť ne úplně vše). Pokud jsem se v minulosti vyjádřil zle o scénářích Kevina Hoppse, zde musím říci, že se každý může vyvinout a toto je doposud jeho nejlepší epizoda. Tento díl také slouží jako připomínka některých pozapomenutých linií. Například si zde připomeneme povstání na Onderonu vedené Sawem Gerrerou (ze seriálu Klonové války).A většina epizody se odehrává na měsíci planety Geonosis, na jejíž oběžné dráze probíhala konstrukce Hvězdy smrti a jejíž populace byla v určitém bodě Impériem zcela vyhlazena (jak jsme se už před časem dozvěděli v kanonickém komiksu Darth Vader). Na tomto mě těší, že Lucasfilm bere svůj slib vzájemné provázanosti všech možných médií velmi vážně a přispívá to k bohatšímu příběhu. V celkovém zhodnocení jsem byl s touto epizodou velice spokojený a těším se, k jakým koncům události v ní zobrazené povedou.

80 %

Nedočkali jsme se žádného silného příběhu, ale přesto byla epizoda hodně kvalitní.  Hlavním motivem byl vztah nepřátel, kteří musejí spolupracovat. A byla to velmi příjemná změna. Krásně nám bylo ukázáno, že žádná válka není černobílá a žádná strana není dobrá ani špatná a vojáci pouze plní rozkazy, aniž by věděli, proč nebo s jakými důsledky. A právě agent Kallus se nám ukázal i v tom dobrém světle, jako loajální voják a ne jako zarytý imperiální fanatik odhodlaný zničit a potrestat povstání za každou cenu. Jsem velmi zvědavý, jak se jeho postava vyvine dál, protože nucená spolupráce se Zebem jej očividně zasáhla a změnila jeho pohled na celou válku. Celkově tak byla epizoda příjemným zpestřením a rozhodně patří mezi ty lepší díly.

90 %