RECENZE: Star Wars Povstalci S02E19: Zapomenutý droid

19. 06. 2016 Přidal CSWU komentářů

Ve snaze ukrást náhradní díl své původní droidí nohy, se Chopper oddělí od zbytku posádky lodi Stín a následně uvízne na palubě imperiální nákladní lodi. Nevrlý astromech pak potkává inventarizačního droida ve službách Impéria. Stanou se z těchto dvou droidů přátelé, nebo nepřátelé?

Epizodu Zapomenutý droid (v originále The Forgotten Droid) dle scénáře Matta Michnowetze režíroval Mel Zwyer. Níže naleznete recenzi tohoto dílu.

Jak mě předchozí epizoda Závoj temnoty nadchla, tak mě tento díl spíše zklamal. Je jasné, že po předchozích událostech bylo nutné zvolnit a zejména pro povstalce najít novou základnu. Do toho zde máme další příběh konkrétní postavy, kterou je tentokrát droid C1-10P, přezdívaný Chopper. V tom právě, alespoň pro mě, tkví jádro problému. Choppera mám ze všech nových hlavních postav seriálu rád nejméně a scény, kdy se ještě s Ezrou a Zebem chovají jako tři malé rozjívené děti, patří ke scénám, které bych v seriálu mít vůbec nemusel. Ano, dozvídáme se zde o tomto droidovi více a jeho historie se mi vlastně i docela líbí, ale je těžké zapomenout na Chopperovo psychotické chování. Dynamika jeho vztahu s AP-5 (mimochodem jedná se o starší design „droida z Hvězdy smrti“)  je sice hezká analogie s R2-D2 a C-3PO, ale stejně tak bychom mohli tvůrce nařknout z nedostatku invence (ve skutečnosti je opravdu povedená a upravená analogie vztahu astromech-protokolární droid přítomna v komiksové sérii Darth Vader). Ostatní z posádky Stínu hrají v tomto dílu spíše druhé housle, ale mají posilu v podobě nájemné lovkyně Ketsu Onyo, bývalé Sabininy spolužačky z akademie, která je zde ztvárněna na druhý pokus o něco lépe, než v epizodě Pokrevní sestry. Tato epizoda vlastně není úplně špatná, jen se na ní podepsala vysoká očekávání z minulého dílu a také to, že Choppera nemám úplně v lásce. Pokud však máte tuto obdobu memů s Grumpy Cat ve Star Wars rádi, věřím, že si můžete několik procentních bodů přidat.

60 %

Hlavní prostor dostal v epizodě Chopper a byla to zajímavá změna. Už jeho posedlost novou nohou, kterou zahlédl, opět ukázala v plné síle jeho někdy až sobecký charakter, byť chvílemi humorný. Jeho typický druh humoru pak provázel téměř celou epizodu. Ovšem nejpovedenější byl jeho vztah z droidem AP-5. Chvílemi jejich hašteření silně připomínalo dvojici R2 a 3PO. Ve spojení s tím, že oba se účastnili rylothské kampaně za klonových válek a tím, že se nám odhalil další malý kousek z této části Chopperovy minulosti, to bylo skutečně zajímavé. Stejně jako to, když se tito dva droidi „loučili“ na můstku nákladní lodi. A to je další věc, která se mi na epizodě hodně líbila. Novinky jako zmíněná loď či stanice Horizont, která vypadala opravdu zajímavě.

90 %