RECENZE: Star Wars Povstalci S02E20: Záhada Chopperovy základny

26. 06. 2016 Přidal CSWU komentářů

Povstalci konečně našli potenciální místo pro svou tajnou základnu, ale ukazuje se, že jejich nový domov není tak opuštěný, jak si původně mysleli…

Dvacátý díl druhé řady s názvem Záhada Chopperovy základny (v originále The Mystery of Chopper Base) režíroval Bosco Ng na základě scénáře Stevena Melchinga. Přečtěte si naše hodnocení této epizody.

Co dobrého se dá napsat o dílu, který plní jedinou funkci? A sice to, rozloučit se s celým zbytkem hlavních hrdinů tohoto seriálu, protože v následujícím finále už na to nebude prostor. Klíčovým prvkem je tu (opět) boj proti skupině příšer, kterými jsou tentokrát pavoučí krykny, přičemž opět půjde o to najít nějakou jejich slabinu a tu využít. Tuto vycpávkovou zápletku už jsme měli v první řadě v epizodě Útok z temnot a současný díl má pouze o málo rozšířené pole působnosti, aby obhájil svoji existenci. Ano, a máme tu navíc Rexe, jediské světelné meče a triky v akci (s tou Sabine mi v jednu chvíli vážně až zatrnulo, byť jsem si jistý, že by tvůrci něco podobného nejspíš nikdy neudělali) a v neposlední řadě je tu i vztah Hery a Kanana. Krykny jsou založeny na starém nepoužitém návrhu Ralpha McQuarrieho pavoučích příšer na planetě Dagobah. Tréninkový souboj Kanana je zajímavý jednak kvůli zjevnému odkazu na film Duna a druhak proto, že poprvé vidíme standardní světelné meče přepnuté do tréninkového režimu, který neseká a nepálí, ale pouze štípe. Po technické stránce je v této epizodě rovněž radost se dívat hlavně na odlesky ze svítilen a světelných mečů na stěnách jeskyně. Takže ano, oproti minulému podobnému dílu je zde určité zlepšení, ale ne tak velké, aby to z dílu dělalo skvělý zážitek. Skvěle však plní úlohu nažhavení diváků na velké finále, které máme příště.

60 %

Epizoda, která mě docela zklamala. Možná jsem čekal, že toho nabídne podstatně více, než jen temné jeskyně plné obřích pavouků. Možná je to ale taky tím, že podobnou havěť, jako byly tyto krykny, nemusím v žádné velikosti, a tudíž jsem se většinu epizody dokázal sžít se Zebem. POZOR, NÁSLEDUJE SPOILER. Docela mě nakonec překvapilo, že pouze našli Rexe a už se dále nezajímali o napadenou pilotku, kvůli které tam vlastně šli. Ale abych nebyl pouze kritický, docela se mi líbilo, jakým způsobem nám ukázali Heřin strach o Kanana a Ezru, její obavy z jejich nadcházející mise a celkově to, jak se snažila připravit zbytek týmu na to, že nebudou moct stále spoléhat na pomoc Jedie. Celkově tak epizodu vidím jako docela slabou a nezbývá mi než doufat, že je to jen klid před bouří v podobě finální dvojepizody.

60 %